Deniz

7 Ocak 2010 Perşembe

Çalışan Anne

Evet Şubat itibariyle çalışan bir anne olacağım . Tamda biraz daha bekleyeyim büyüteyim su oğlanı derken ( ama aklımın bir köşesinde artık çalışsam bişeyler üretsem varken) sabah 10 da gelen telefon sonrasında öğleden sonra 3 de çalısmaya başlıyordum :) bana kalsa ben hala düşünüyordum ama patron Şubat'ta başlayın diye imzayı basinca tamam dedim:)
Zor olacak biliyorum . Denizden ayrılmak ,onu tanimadigimbirine emanet etmek , aksamlari sadece 3 saat onunla olmak ...öte yandan denemek istiyorum olmazsa eski düzene geri doneriz ne yapalım .
Tabi denize kim bakacak,nasıl bulacağız ve asıl önemlisi nasıl guvenecegiz?
Dün temizliğe gelen Fatma abla vasıtasıyla biriyle tanıştım ama ücrette anlaşamadık .düşünelim dedik ve araştırmaya devam ediyoruz.
Çalışan ve cocuğuna bakıcı ile büyüten deneyimli annelere soruyorum:
@ Hangi yollarla buldunuz? Tanidik yada bir danismanlik firması araciligiylami?
@ ev icinde bakıcıdan beklentiniz ve talepleriniz nedir? Ben öncelik Deniz'in bakımı olmak kaydıyla o uyurken bize yemek yapmasını da talep edeceğim.aksam geldigimde deniz uyuyana kadar sadece onunla ilgilenip yemek vs ile uğraşmak istemiyorum.
@bakıcı ile cocuğunuzu yalnız bırakmadan önce ne kadar süreyi birlikte geçirdiniz bakıcı ile? Benim hedefim ise başlamadan 2 hafta beraber olmak. Arada birkaç saat onları yalnız bırakarak Deniz'in gelecek kisiye alışmasını sağlamak .
@ evde gelecek kisiyi gözlemlemek için kamera sistemi vs kurdunuzmu?
Şimdilik aklıma gelen sorular bunlar annlere. pls helpppp:)

4 yorum:

Betül dedi ki...

umarım hayırlısı olur Sevilcim.İş bulduğuna sevindim.Zamanlar herşey rayına oturacaktır sanırım.
Bakıcı sorularına cevap vermek bana çok uzak,malum bende evde bir anneyim:) ama darısı başıma desemmi acaba....

Gül dedi ki...

canım bu konuyla ilgili blogda zamanında soyle bir yazı yazmıstım. endise ettigin konuların bir kısmı burada var. http://durucanakcioglu.blogspot.com/2008/09/bakicilar-dadilar-cicianneler.html
bunun haricinde evet kamera koyduk biz. ise girmeden once de soyledim. kameralı bir evde calisir misiniz diye? ayrıca ses kayıt ciahzı da koyanlar var. baska aklına gelen bir sey varsa emailime yazabilirsin..
sevgiler,

sevil dedi ki...

@Betül ,
çok teşekkür ederim canım. Gercekten icinde aklında calışma istegi varsa ve karar verirsen umarım sende gönlüne göre birseyler bulursun. Senin sansin annene yakın oturmak tıpkı kardesim gibi . Ah ah anneanne babannenin bakması gibi olurmu ? İyi insanlarla karşılaşmayı diliyorum .
@ Gül ,
yazını daha önce ve şimdide okudum ve su an bana. Çok yardımcı oldu. Sana soracak sorularım var mail atacağın.
Çok teşekkürler

Ozguranne dedi ki...

Merhaba,
Arkadaşın arkadaşının bakıcısı şeklinde bulduk.
Ela'nın odası, salon ve mutfak temizliği ve çamaşırlarını yıkanması, yemeğinin yapılması gibi işlerde anlaştık. Size yemek yapması fazla bir istek sayılmaz bence.
Beraber iki hafta geçirdik başta.
Hayırlısı olsun, umarım iyi insanlara rastlarsınız. Bence kamera ya da ses sistemi koymak gerek. Çalıştığımız yerlerde kamera var bizim. Dolayısıyla evde olması çok tuhaf değil bence.

sevgiler..

Deniz babasınamı benziyor?