Deniz

15 Mayıs 2009 Cuma

6.ay kontrolümüz

Salı günü 6. ay aşılarımız olan pnömokok, karma, hepatitB, çocuk olduk. kevgire dönen Denizin feleği şaştı tabi:) mızmızlık, huysuzluk had safada:) Neyseki ateş pek yapmadı. Doktorumuz pnomokok bacakta ağrı yapar normaldir bu huysuzluklar dedi.Çarşamba da doktor kontrolümüzü atlattık.Deniz bey bu ay rekor kırıp 950 gr alıp 5 cm de uzamış. Ayşe hanım yemek düzenimizi söyleyince homini gırtlak yiyormuşsunuz normal kilo alması dedi:)
Şu anki yemek düzenimiz;
sabah uyanınca Anne sütü
kahvaltı(devam mamasına bisküvi yada bebe ekmeği, peynir , pekmez, yada bisküvi yerine tahıllı kahvaltı ekliyoruz)
meyve püresi
sebze çorbası(et,tavuk ve pirinç, makarna vs de eklemeye başladım)
yoğurt
muhallebi
aralarda ve gece anne sütü içiyoruz.
haftaya kahvaltımıza yumurta katmaya başlayacağız. Yavaş yavaş 7.aydan sonra balığa ve sonrada gece doymazsa tarhana çorbasına başlayacağız.
Boyumuz kilomuz hal ve hareketlerimiz beğenildi çok şükür bu ay. Bir dahaki randevumuz 8 .ayda olacak.
Deniz beyde iyice yaramazlaşmaya başladı, hiç durmuyor:) alt değiştirmek için yatırduğımda hoop hemen yüzükoyun dönüp kaçmaya çalışıyor:)
gündüz zorla uyuyor resmen , kucağımda uyumamak için direnip tepiniyor. bende yere bırakıyorum sızmasına yakın alıp uyutuyorum. Demokraside çareler tükenmez senlemi uğraşacağım bea.Dışarda ise problem yok arabada sızıyor.
Anakucağında kemerini bağlamadan tutmak imkansız sallandırıyor ayaklarını hemen. Daha öncede yazdım defalarca yani bu huy aynen devam.
Suyu çok seviyor bayılıyor banyo yapsın.Tek başıma yıkayabiliyorum ama geçen hafta annem ve teyzesi yıkarken zaptedememişler bizimki hoop tutunup ayakta:)Suyu çok sevdiğini haftasonu ayaklarını havuza soktuğumuzda kahkahalar atmasıyla bize birkez daha ıspatladı.
7/24 hareket halinde bu harekete nasıl 950 gr et tutmuş hayret ettim:)
kucakta durmuyor atıyor kendini kırlara bayırlara:) pardon yerlere.
Bugün digitürk kutusunu ve konsolun alt rafını keşfetti. Kutuyu çekti çekti gelmedi ama kutuyu aşağı indirme çalışmaları sanaırım daha sonra devm edecek.(konuyla ilgili videoyu az sonra ekleyeceğim.
Çok sosyal bir çocuk, herkese gülüyor ve kendini sevdiriyor.
Sırt üstü pozisyondan yüzükoyuna çok çabuk dönebiliyor artık ve ölece dolanıyor artık yerde döne döne:)
2. dişimizde ilkinin yanında çıktı ve şimdi gülünce tırtıklar gözüküyor. henüz resmini çekemedim, ne kıymetliymiş bu dişleer hiçbiri göztermiyor sanırım incilerini:)

Daha neler yapıyor ama şimdilik yeter bu kadar:)

2 yorum:

burcu dedi ki...

canım benimm Deniz bebek kocaman olmuş oda ek gıdalara başlamış :)
bende ilk zamanlar ek gıdalara bir heves başlayıp herşeyleri verince bir baktım anne sütünü ihmal ediyorum şimdi sürekli anne sütü veriyorum her öğünden önce ondan sonra yemeğini yediriyorum.Bizimkide bizim yediğimiz sebze ve et yeneklerini en son baharatını atmadan ayırdığım püre haline bayılıyor, meyveden ziyade sebzelerle arası iyi.Kokusu görüntüsü tadı herşeyi iğrenç sebze pürelerinin, ama ceren nasılda ballandıra ballandıra yiyor bi görsen :P mesela yumurtaya ilk vermeye başladığımda bayılmıştı, sonra ne olduysa oldu bir anda asla yememeğe karar verdi:( şimdi kaşığı yaklaştırtmıyor yumurtayı hissedince.annesine çekmemiş ben cicibebeye bayılırım onlada arası yok. kızıma tarhana,yoğurt,sebze çorbası ve devam sütü ver senden iyisi yok.birde tabii anne sütü, onu hiç bişeye değişmiyor.açta olsa tok ta olsa ona yok demez :D kızım uyanmadan ışığı söndüreyim bugün ilk denizine gitti yorgun düştü,ikinizide çooook öpüyoruz...

sevil dedi ki...

burcucum slm,
yorumunu gece uykulu okuyup yayınladım ama cvp yazacak mecalimm yoktu:)
bizimde anne sütü ile ramaız ii değil ya. deniz uyutucam onu diye reddediyor emmeyi çoğu zaman gündüzleri bende muhallebiyi arada veriyom ogün emmediyse muhallebi yok ceza emsin efendim diyorum.
bu arada sen negüzel zayıflamıssıın öle formülün nedir bakalım?
garip kız ceren insan o pürelere nasıl bayılır:)
denize tamamıylemi girdi yoksa sadece ayaklarmı?

çok öpüldün..

Deniz babasınamı benziyor?